Drumul spre engagement este pavat cu beneficii

  • Drumul spre engagement este pavat cu beneficii

      “Flexibilitatea şi transparenţa costurilor beneficiilor îi face pe angajaţi mai fericiţi”, spune Adrian Sârbu, Cofounder, Managing Director BenefitOnline.ro.

Adrian ne-a prezentat engagementul pe generaţii, pentru că “Ceea ce ne-a motivat pe noi nu îi motivează şi pe ei”. Pentru Generaţia Y, sunt mai importante satisfacţia slujbei şi contribuţia pe care o aduc.

Iar HR-ul încearcă să mulțumească pe toată lumea cu acelaşi lucru. Aşa se face că doar 20% din beneficii sunt folosite de 80% dintre angajați. Beneficiile flexibile satisfac nevoile unice şi în schimbare ale fiecărui angajat.

Costul companiilor cu acordarea beneficiilor este ~175% salariul net şi de aceea sunt interesante beneficiile care micșorează acest cost

Pensiile private şi asigurările de sănătate sunt scutite de impozitul pe venit;Dezvoltarea profesională şi transportul nu sunt beneficii;Tichetele de masă nu intră în baza de calcul a contribuţiilor sociale, la fel şi voucherele de turism. Adrian Sârbu a explicat avantajele companiilor pentru oferirea asigurările de sănătate, cadourilor pentru angajaţi, pensiilor private, voucherele de vacanţă, tichetelor de masă, programelor de training şi a transportului, pentru că există multe beneficii cu avantaje fiscale atât pentru companie cât şi pentru angajat.

În afara tichetelor de masă, vacanţele, transportul & cadourile pentru angajaţi au fost cele mai cerute beneficii în 2015, iar cadourile pe care angajatii si le-au ales singuri au atras o mare parte din bugetul acordat altor beneficii.

Potrivit Benefit Systems, opţiunile angajaţilor diferă semnificativ în funcţie de vârstă, iar beneficiile se schimbă în medie o dată la două luni.

~50% dintre angajaţi îşi aleg beneficiile în fiecare lună; ~30-40% dintre angajati îşi economisesc bugetul pentru cel puţin 2 luni pentru a-l folosi tot odată;doar ~10% dintre angajaţi fac o singură alegere pentru beneficii pe 12 luni şi nu îşi schimba schimbă beneficiile în timpul anului. Beneficiile voluntare sunt populare pentru că nu implică un efort financiar suplimentar din partea companiilor. Cele mai cerute beneficii voluntare sunt în zona de sport & wellness, moda &frumuseţe şi IT&C

Aşadar, caracterisiticile beneficiilor de succes sunt:

Relevante – angajaţii aleg singuri beneficiile şi le apreciază mai mult;
Dau angajaţlor sentimentul de control şi oferă o varietate mare de alegere;
Transparente şi echitabile – alegerea angajaţilor e transparentă, iar diferenţierea între angajaţi este echitabilă;
Eficiente fiscal – angajaţii şi angajatorii beneficiază de avantaje fiscale, implicaţiile fiind transparente;
Fără duplicare – familiile care primesc beneficii evită duplicarea acoperirii lor”

Sursa: HR Manager Online