Ce firme oferă beneficii extrasalariale şi pe ce cheltuie angajaţii banii

  • Ce firme oferă beneficii extrasalariale şi pe ce cheltuie angajaţii banii

    Sumele acordate lunar de unele companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaţilor variază între 150 de lei şi 750 de lei, iar numărul firmelor care oferă astfel de beneficii este în creştere de la an la an, arată o platforma online de specialitate. Iată care sunt firmele care oferă cele mai multe beneficiile extrasalariale şi pe ce aleg angajaţii să cheltuie aceste bugete.

benefeicii extrasalariale_0

În primele 7 luni din 2018, bugetele alocate de companii au depășit 60 de milioane de lei (de la aproximativ 46 milioane de lei, pe tot parcursul anului 2017), arată BenefitOnline.ro, platformă de beneficii extrasalariale pentru angajați din România.

Potrivit datelor platformei circa 40% dintre firmele care aleg să ofere astfel de benificii angajaţilor sunt IMM-uri, iar cele mai multe dintre acestea sunt din domenii precum IT & Software și servicii.

Legat de împartirea pe industriile care oferă cele mai multe bugete de beneficii din piață, ptorivit datelor analizate de reprezentanţii platformei, la nivelul întregului an 2017, companiile care au fost cele mai darnice cu angajaţii sunt din: Producție: 39%, Call center & BPO: 30%, IT & Software: 17%, Servicii financiare: 6,5%, Servicii: 4%

Sumele acordate lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaţilor variază între 150 de lei şi 750 de lei – explică Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Am observat o apetență a angajaților pentru cadouri și gift-carduri, abonamente pentru sport & wellness, cât și pentru diferite tipuri de servicii medicale, categorii care atrag interesul și bugetele utilizatorilor platformei BenefitOnline.ro. Ne așteptăm ca această tendință să se accentueze și mai mult anul acesta.

În continuare, tichetele de masă sunt beneficiul cel mai accesat. Ținând cont de tendința observată, am realizat un Top 10 al celor mai dorite beneficii de către angajații care au utilizat platforma (exceptând tichetele de masă). Turisumul ocupă locul trei în acest top.

beneficii(5)

Anul trecut, angajații au realizat 12.300 de tranzacții în secțiunea „Turism Intern”, cu o valoare totală de 2,4 milioane de lei, înregistrând o creștere de circa 15 ori față de 2014. Valoarea medie a unei tranzacții realizate în 2017 în această categorie de beneficii a fost de 250 de lei.

Pentru servicii de cazare în valoare de 250 de lei, într-o destinație din România, achitate din bugetul de beneficii al companiei prin intermediul tichetelor de vacanță, un angajat va plăti taxe din salariu de doar 25 de lei, reprezentând impozitul pe venit, în valoare de 10%.

Cu toate că femeile și bărbaţii au arătat interes similar pentru mare parte din beneficii, în anumite situaţii, opţiunile angajaţilor s-au diferenţiat în funcţie de sex. Astfel, în 2017, femeile au optat mai mult pentru cadouri şi cursuri profesionale, iar bărbaţii au investit mai mult în vacanțe în România şi pensii private.

Când angajații achită cu banii lor beneficiile voluntare care reprezintă diverse oferte și reduceri, abonamentele și activitățile de sport & wellness domină alegerile, cu 39% din totalul opțiunilor, urmate de produse fashion & beauty (20%), gadget-uri IT și abonamente telecom (14%), oferte la restaurante & cafenele, activitați pentru timp liber și hobby, servicii medicale și auto – arată un studiu realizat de compania de beneficii.

Opțiunile angajaților au fost diferite de la industrie la alta, dar și în funcție de generația din care fac parte. Portofoliul de angajați care au folosit platforma în 2017 a fost împărțit astfel: Baby Boomers (> 48 de ani) – 2,2%, Generația X (38 – 48 de ani) – 16,5%, Generația Y (18 – 37 de ani) – 81,3%.

Angajații din generația Y (cu vârste cuprinse între 18 – 37 de ani) sunt motivați mai mult de cursuri profesionale și limbi străine și de vacanțe în România. Angajații din generația X (cu vârste cuprinse între 38 – 48 de ani) au investit mai mult în pensii private și vacanțe în România, mai explică Stelian Bogza

Source: STARTUP CAFE